Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Pl. Hamburgerek, pizzák, sütemények, alkoholos italok
Mire kéri az árajánlatot?
Adatvédelem
Edit Template

Gasztrovállalkozások tipikus csapdái I. rész

Az üzletnyitás komoly döntések sorozata. Egy étteremnyitás során pedig sosem vagyunk híján a nehéz döntéseknek és bármennyire is felkészültnek érezzük magunkat, apró malőrök előfordulhatnak. Nincs tökéletes recept, amely utat mutat a buktatók nélküli sikerhez, de mutatunk tíz gyakran előforduló hibát, amelyet az újdonsült étteremtulajdonosok legtöbbször elkövetnek, te pedig elkerülhetsz.

1. Money, money, money! Elfogyott, ez nem túl funny!

Sokszor hallottunk már hasonló mondatokat: „Ennyi van, de ebből pont kijövök!”, „Kiszámoltam, elég lesz és kész!” Nem szeretnénk elkeseríteni, de szorozd meg minimum kettővel azt az összeget, amit kigondoltál. Megéltünk jó pár sikertörténetet, amely túl korán ért véget, mert az étterem kifutott a pénzből. A leendő tulajdonosok sok esetben nem kalkulálnak minden felmerülő költséggel, alultervezik az építési költségeket, nem ismerik az adózási szabályokat.
Érdemes pénzügyi szakértőhöz fordulnod a tervezésnél, hogy ne érjen meglepetés álmaid megvalósítása során!

2. Dől a lé már az első nap!

Bármennyire is felkészült a csapatod, az első napok nem a hatékonyságról fognak szólni, minden gépezetnek idő kell, amíg bejáratódnak a fogaskerekek. Az első napok nagy eséllyel a fejetlenségről szólnak majd, záráskor pedig akárhogy pötyögsz a számológépen, nem fog pozitív eredményt mutatni. Megnyugtatunk, ezzel nem vagy egyedül. Teljesen normális, ha az első napok veszteséggel zárulnak. A személyzetnek rutint kell szereznie, neked pedig meg kell tanulnod hatékonyan elosztani a feladatokat, optimalizálni a beszerzést. Jó esetben is 2-3 hónapnyi időt kell adnod az éttermednek, mire be áll egy olyan optimális szintre, ahol a mínusz szám szép lassan nulla, utána pedig plusz lesz.

3. Az a fránya papírmunka!

Figyeld meg, mitől sikeresek a franchise éttermek! A legnagyobb étteremláncok minden folyamatot dokumentálnak. Kézikönyvek segítik az étterem munkatársait az egyes feladatok végrehajtásában, kezdve a részletesen leírt receptektől egészen a higiéniai követelményekig. Az étteremtulajdonosok egy része abba a hibába esik, hogy úgy gondolják, elég, ha ők tudják a folyamatokat. Elfelejtik, hogy ami nincs leírva, szabályozva és kommunikálva a munkatársak felé, azt hogyan lehet számonkérni?

Ha nem tervezed meg a folyamatokat az apró részletekig, ne lepődj meg, ha ezt a véleményt olvasod éttermedről az értékelésekben: „Az étel kiváló, de a kiszolgálás katasztrófa!”

4. Ne téveszd szem elől a célodat, de a csapatodra is figyelj!

Ha éttermet nyitsz, vezető leszel, neked kell iránymutatást adnod a csapatnak, amely az álmodat életre kelti. Neked kell motiválni az embereket, hogy a kitűzött cél felé tartsanak, és a legnagyobb káoszban is egymásért, az étteremért dolgozzanak. Teremtsd meg a pozitív légkört és légy olyan vezető, hogy a munkatársaid megbecsültnek, fontosnak érezzék magukat!

5. A polihisztorok ideje lejárt!

Fontos a tulajdonosi szemlélet kialakítása. Ne akarj egyszerre paprikát szeletelni, felszolgálni, könyvelni és közben a marketingest játszani. Persze láss rá minden részfolyamatra, és szükség esetén segíts be a működésbe, de törekedj arra, hogy minden feladatnak legyen gazdája és szakértője. Ki vezeti az üzletet és hoz stratégiai döntéseket, amíg te kávét főzöl a pult mögött? Ne felejtsd a mondást, aki nem mestere, az hóhéra. Hagyd kibontakozni a munkatársaidat, és ne légy a főnök, aki mindenhez IS ért.

Cikkünk folytatódik!

Legfrissebb híreink

  • All Post
  • Allergén
  • Engedélyek
  • Érdekességek
  • Étteremnyitás
  • Hulladékgazdálkodás
  • Koncepció tervezés
  • Konyhatechnológia
  • Környezetvédelem
  • Pénzügyek
  • Speciális jogszabályok, rendeletek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keress minket bátran, hogyha kérdésed van üzletnyitással vagy HACCP-vel kapcsolatban!

Étteremnyitás, gasztrotanácsadás

Kövess minket a legfrissebb hírekért!