Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Pl. Hamburgerek, pizzák, sütemények, alkoholos italok
Mire kéri az árajánlatot?
Adatvédelem
Edit Template

Étterem nyitásának bejelentése az önkormányzatnál – hogyan csináld?

A vendéglátó egységed hatóságok felé történő engedélyezésének utolsó mozzanata, a KÜJ-KTJ és az OSZIR regisztráció mellett, az önkormányzati bejelentés. A többi hatósági ügyintézéshez képest az önkormányzat felé történő adatszolgáltatás folyamata városonként, de még Budapest kerületei között is minimálisan eltér. Hogyan fogj hozzá éttermed önkormányzati bejelentéséhez? Milyen adatokat kell előkészítened? Cikkünkkel ebben kívánunk segítséget nyújtani!

Kereskedelmi tevékenység bejelentése az önkormányzatoknál

Elsőként tisztázzuk, hogy egy étterem üzemeltetése kereskedelmi tevékenységnek számít. A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) kormányrendelet alapján a bejelentést, valamint a működési engedély iránti kérelmet ahhoz az önkormányzathoz kell benyújtani, ahol az üzletünket kívánjuk megnyitni. Tehát, ha a cégünk budapesti címmel rendelkezik, de a kávézódat Pécelen szeretnéd megnyitni, akkor a péceli önkormányzatnál kell jelezned üzletnyitási szándékodat.

Ahány önkormányzat, annyi bejelentési mód

Míg az OSZIR és a KÜJ-KTJ bejelentése minden vendéglátó egység számára egységesen végezhető el, addig az önkormányzatok más-más módon kérik a bejelentést. Példaként nézzük meg a II. és a III. kerület önkormányzatát.

Míg a II. kerület még a hagyományos, „papíralapú” bejelentést részesíti előnyben, addig a III. kerület egyből az E-önkormányzatra irányít minket, hogy online intézzük a regisztrációt. A kérdések és az adatszolgáltatás mind a papíralapú, mind az e-papír felületén ugyanazok, de az online bejelentés lényegesen kényelmesebb. Cserébe a III. kerület felé 3000 Ft bejelentési díjat kell fizetni, míg a II. kerületben ez az ügyintézés illetékmentes.

Milyen adatokat és mellékleteket kér az önkormányzat?

A helyi sajátosságok miatt a lenti listán felül még egyéb bejelentési kötelezettség is felmerülhet (pl. teraszengedély), de az alábbi dokumentumokat minden önkormányzat elkéri.

Szükséged van az ingatlan, ahol a vendéglátó egységed üzemel, tulajdoni lapjára, vagy a bérleti szerződésre.

Be kell szerezned a nyomtatványboltban a vásárlók könyvét, amelynek az első és utolsó lapjának sorszámát meg kell adnod a regisztráció során. A vásárlók könyvét el is kell vinni az önkormányzathoz hitelesítésre.

Fontos, hogy végig gondold a nyitvatartási idődet, mivel ezt is be kell jelentened. Később, ha módosítasz rajta, ismételten meg kell keresni az önkormányzatot.

Amennyiben a bejelentési eljárás illetékköteles, az önkormányzat általában jelzi azt a hivatalos honlapján a „Kereskedelmi tevékenységek engedélyezése, bejelentése” aloldalon.

Ne felejtsd el, hogy 2021. január 1-től változtak a bejelenthető üzlettípusok, erről egy korábbi cikkünkben már írtunk. Ki tudod választani a profilodnak megfelelőt, mielőtt megkezdenéd a regisztrációt.

Amint kézhez kaptad az önkormányzati engedélyt, amely a saját ügyfélkapudra érkezik meg, nyomtasd ki és helyezd ki jól látható helyre a vendéglátó egységedbe.

Legfrissebb híreink

  • All Post
  • Allergén
  • Engedélyek
  • Érdekességek
  • Étteremnyitás
  • Hulladékgazdálkodás
  • Koncepció tervezés
  • Konyhatechnológia
  • Környezetvédelem
  • Pénzügyek
  • Speciális jogszabályok, rendeletek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keress minket bátran, hogyha kérdésed van üzletnyitással vagy HACCP-vel kapcsolatban!

Étteremnyitás, gasztrotanácsadás

Kövess minket a legfrissebb hírekért!

© 2024 Minden jog fenntartva.