Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Pl. Hamburgerek, pizzák, sütemények, alkoholos italok
Mire kéri az árajánlatot?
Adatvédelem
Edit Template

Éttermem van, minek nekem KÜJ-KTJ?

Miért kell KÜJ-KTJ szám a vendéglátó egységek számára?

Az üzletnyitás a koncepció megálmodásán, az étterem megtervezésén és a HACCP rendszer kiépítésén túl számos egyéb ügyintézéssel is jár. Az önkormányzati futam mellett a környezetvédelmi hatóság felé is szükséges bejelenteni a vendéglátó egységet a KÜJ-KTJ szám igénylésével. De miért is van erre az azonosítóra szükség? Mi a bejelentés után a további teendő? A cikkünkből megtudhatod!

KÜJ-KTJ szám – étterem és a környezetvédelmi hatóság kapcsolata

A KÜJ és a KTJ számmal a környezetvédelmi hatóság számontartja a vendéglátó egységgel kapcsolatban lévő céget, illetve magát az üzletet. Némely önkormányzat már a nyitáshoz kéri ezeknek az azonosítóknak a meglétét, sőt a hulladékelszállítási szerződések kötésekor az elszállítást végző szakcégek is igényt tarthatnak rá.

KÜJ számot (Környezetvédelmi Ügyfél Jel) a cég vagy az egyéni vállalkozó kapja. Minden cégnek csak egy ilyen azonosítója lehet.

KTJ számot (Környezetvédelmi Területi Jel) az üzlet, más néven telephely kapja meg. Egy céghez több telephely is tartozhat, például, ha a város több pontján létesítünk éttermet, amelyek mindegyikének külön KTJ szám szükséges. Ezeket a telephelyeket kell kapcsolni a KÜJ számmal rendelkező céghez. Így látja a környezetvédelmi hatóság, melyik céghez milyen jellegű és hány telephely tartozik.

KÜJ-KTJ igénylés

A KÜJ-KTJ szám igénylése minden újonnan nyíló gasztrovállalkozás számára kötelező a környezeti alapnyilvántartásról szóló 78/2007. (IV. 24.) kormányrendelet alapján, legyen az étterem, élelmiszerelőállító üzem vagy apró pékség, kávézó.

Az igénylést az OKIR-kapun keresztül indíthatjuk el. Ide a saját ügyfélkapus azonosítónkkal tudunk belépni.

KÜJ:

  1. Először a KÜJ számot szükséges igényelni a cég számára.
  2. Az űrlapot értelemszerűen a cég adataival szükséges kitölteni. Az adatlap mentése nem jelenti a beküldést!
  3. Nagyon fontos, hogy a véglegesítéshez szükséges egy meghatalmazást is feltölteni a rendszerbe, amelyet akkor is meg kell csinálni, ha cégvezetőként, tulajdonosként regisztrálunk a rendszerben. Ilyenkor annyi könnyebbséget enged a regisztrációs folyamat, hogy cégvezetőként nem szükséges a meghatalmazás mellé aláírási címpéldányt feltölteni, hanem elég egyszerűen aláírni a dokumentumot. Amennyiben munkatárs pl. asszisztens készíti el a bejelentést, akkor szükséges aláírási címpéldányt is csatolni.
    A meghatalmazás igénylésével kapcsolatban a lenti fájl nyújt segítséget.
  4. Az aláírt és visszaszkennelt vagy befotózott meghatalmazást az OKIR Kapuban kell feltölteni. E nélkül nem is lehet beadni a KÜJ szám igénylését, a rendszer automatikusan visszadobja.
  5. A feltöltés után lehet elküldeni a KÜJ igénylést.

KTJ:

  1. A KTJ szám igénylését a KÜJ szám elfogadása után lehet indítani.
  2. Az űrlapot az üzlet adataival szükséges kitölteni.
  3. A telephelyhez tartozó EOV koordinátákat az ERDA rendszeren keresztül lehet lekérni.
  4. Az adatlap mentése itt sem jelent automatikus beküldést!

A regisztrációs folyamat átfutási ideje nagyjából 1-2 munkanap.

Mit kell tenni a KÜJ-KTJ regisztrációt követően?

Egy kisebb vendéglátó egység (büfé, pékség, cukrászda) esetében az ügyintézés a bejelentéssel véget ér. Azonban nagyobb élelmiszerelőállító üzemek esetében, valamint azoknál az éttermeknél, ahol például jelentős mennyiségű használt sütőolaj keletkezik, már egyéb bejelentési kötelezettség is felmerül minden év március 1-ig.

Hulladék keletkezésnél az alábbi mennyiségek elérése (telephelyenként) esetén szükséges hulladékbevallást küldeni a hatóság felé.

  • veszélyes hulladék: 200 kg-tól
  • nem veszélyes hulladék: 2000 kg-tól
  • nem veszélyes építési-bontási hulladék: 5000 kg-tól

Fontos megjegyezni, hogy a moslék nem számít veszélyes hulladéknak, de a használt sütőolaj igen.

A fenti értékéket meghaladó hulladékmennyiség esetén egyszeri alkalommal meg kell csinálni az EHIR-KÖT (Telephelyek hulladékokkal összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségei) adatszolgáltatást, majd az éves (EHIR-ÉV) vagy negyedéves (EHIR-NÉ) hulladék adatszolgáltatásokat.

Ezeknek a folyamatáról egy következő cikkünkben beszámolunk!

Kép forrás: Manfred Richter / Pixabay

Legfrissebb híreink

  • All Post
  • Allergén
  • Engedélyek
  • Érdekességek
  • Étteremnyitás
  • Hulladékgazdálkodás
  • Koncepció tervezés
  • Konyhatechnológia
  • Környezetvédelem
  • Pénzügyek
  • Speciális jogszabályok, rendeletek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keress minket bátran, hogyha kérdésed van üzletnyitással vagy HACCP-vel kapcsolatban!

Étteremnyitás, gasztrotanácsadás

Kövess minket a legfrissebb hírekért!

© 2024 Minden jog fenntartva.