Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Pl. Hamburgerek, pizzák, sütemények, alkoholos italok
Mire kéri az árajánlatot?
Adatvédelem
Edit Template

Étteremstratégia pandémia idejére – Merre az előre?

Az elmúlt években a turizmus és vendéglátás szárnyalt. Bár nyáron optimisták voltunk, amikor alig lehetett asztalhoz jutni elsősorban egyes vidéki vendéglátóhelyeken, de tagadhatatlan, hogy a koronavírus sosem látott módon bénította le ezt a szektort és komoly csapást mért az éttermesekre. Az első hullám sokként érte a gasztronómia szereplőit és csak kevesen tudtak hatékonyan, jól reagálni a kialakult helyzetre, most viszont előre láthattuk a második hullámot és az újból életbe lépő korlátozásokat. Sokan teszik fel most a kérdést: merre az előre? Itt az idő felkészülni a bizonytalan hónapokra! Cikkünkben 7+1 ötletet adunk, hogyan vészelheted át a következő időszakot.

1) Házhozszállítás és az ünnepi szezon

Ha az első korlátozások idején még nem álltál át a házhozszállításra, akkor itt az ideje előkészíteni számára a terepet! Fontos azonban, hogy nem mindenkinek jelent kiutat az ételkiszállítás, csak akkor vágj bele, ha a kapacitásod, a konyhád kialakítása megengedi, például nyugodt szívvel tudsz csomagolást végezni, és az ételválasztékod is alkalmas rá!

Sokan látják a lehetőséget a karácsonyi szezonban, és már most olyan termékeken törik a fejüket, ami ajándékba adható vagy nem maradhat el az ünnepi asztalról.

Ha nem futárcéget választasz a kiszállításhoz, akkor ki kell építened a logisztikát is. Vonj be olyan kollégát a feladatba, aki a pandémiás helyzetben kevésbé leterhelt. Ne felejtsd, hogy a házhoz szállítás során adódó problémák, pl. a lassú teljesítés vagy a kiszállító kolléga nem megfelelő ügyfélkezelése, negatívan hathat vissza az éttermedre!

2) Átszervezés, avagy pincér robogón

Tisztában vagyunk vele, hogy a csökkent turista forgalom miatt nem lehet ugyanannyi ember bérét kitermelni, mint egy fesztiválszezon alatt. Azonban a tapasztalt, értékes munkaerőt elveszíteni is vétek lenne. Próbáld meg átszervezni a munkafolyamatokat! Állítsd be a felszolgálóidat csomagolónak vagy futárnak, esetleg néhány egyszerűbb konyhai folyamatokra! Akadt olyan példa is, amikor egy szálloda éttermi dolgozói, kihasználva a pandémia ideje alatt beálló „vendégcsendet”, együtt festették újra a falakat, cserélték ki a burkolatokat és takarították ki a konyhát. Egy összeszokott, jó csapat bármire képes, hogy együtt megtartsák a munkahelyüket.

3) Felújítás, megújulás

Régóta nézegeted, hogy a csempét ki kellene cserélni a konyhában? Vagy korszerűsíteni, karbantartani szeretnéd a konyhai gépeidet? Esetleg felfrissítenéd az étterem bútorzatát? Nem is lehetne tökéletesebb az időpont rá, mint amikor nincs vendég az étteremben. Ha terveztél felújítást, korszerűsítést, akkor ne habozz most megvalósítani az álmaidat!

4) A higiénia újragondolása

A járvány okozta sokk egyik pozitív hatása, hogy mind a vendéglátósok, mind a vendégek jobban odafigyelnek a higiénia szabályok betartására. Fontos, hogy a korlátozások után zárt ajtók mögött is folytatódjon ez a gyakorlat. Érdemes viszont már most átgondolni, hogy az újranyitáskor milyen új feladatokkal szembesülhetünk majd, hogy a vendégek bizalmát elnyerjük.

folyamatos és legfőképp szakszerű takarítás, a fertőtlenítőgélek adagolóinak a kihelyezése, egy plexifal a kitálalt ételek elé a látványkonyhában vagy búra a péksüteményeken mind-mind azt sugallja a vevő felé: vigyázol a vendégek egészségére, ezeket a jövőben alkalmazni kell majd a vendégterekben. Érdemes a zárvatartás alatt leporolni a HACCP dokumentumot, amely segít, hogyan kell megfelelően tisztán tartani az étterem különböző részlegeit. Azt is át kell gondolni, hogy az újranyitás után várhatóan sokáig fent fog maradni a bizalmatlanság, vendégtereket szellősebbé kell tenni, esetleg át kell gondolni az egész beltéri bútorzat koncepciót.

5) Online tér és kommunikáció

A közösségi média profil és a saját, tartalmilag megfelelő honlap megléte még sosem volt ennyire égető kérdés. Ne csússz el olyan apróságokon, mint például az SSL-tanúsítvány hiánya! Sokan azért kattintanak el a weblapodról, mert nem tartják elég biztonságosnak a honlapot. Ilyen bakik most nem férnek bele!

A napról-napra változó rendeletek, szabályozások miatt minden vendéglátó egységnek tiszta, érthető kommunikációt kell folytatni a vevőkkel. Jól látható helyen jelenítsd meg az éttermedre vonatkozó járványügyi előírásokat. Nagyon fontos most a helyzetre reagáló kommunikáció, amiből a vevőid is tudják, hogy komolyan veszed a helyzetet. Nemrég egy pékség az átmeneti bezárás mellet döntött, amikor két kolléga is megbetegedett. Bár szerencsére a tesztjük negatív lett, a bezárás őket igazolta, egyenes és nyílt kommunikációjukat a vevők pozitívan értékelték, rengeteg visszajelzést kaptak. Az is fontos, hogy tájékoztasd a vevőidet, hogyan segíthetik a vállalkozásodat a jelen helyzetben, milyen termékeket milyen formában tudnak megvásárolni tőled.

6) A kínálat átalakítása

Lehet, hogy az elkövetkező hetekben teljesen át kell alakítanod a korábbi kínálatodat. gondold végig, hogy milyen termékeket tudsz házhoz szállítással értékesíteni és mivel tudd elérni, hogy rendszeres vevőid legyenek. Sokan kezdenek bele menüztetésbe, vannak már home office ételcsomagok, otthon befejezhető food boxok, az ötletek tárháza végtelen. Meg kell találnod a számodra és a vendégkörödnek megfelelő termékpalettát! A vendégeid lojalitása miatt minden eddiginél jobban kell figyelned a higiéniára, az ételek és a kiszállítás minőségére, hogy együtt átvészelhessétek a zűrös időszakot.

7) Érintésmentes fizetés

Ma már szinte elképzelhetetlen az élet bankkártya nélkül és bármennyire is ragaszkodsz a készpénzes borravalóhoz, egyszerűen el kell felejtened most ezt a fizetési módot. A túlélésed záloga, ha bevezeted mind az üzletedbe, mint a házhoz szállítási szolgáltatásodba az online, illetve a bankkártyás fizetést.

+1 Tarts ki!

A koronavírus sem marad velünk örökké, akik talpon maradnak tavasszal óriási helyzeti előnnyel fognak indulni. Bármennyire közhelyes, keresd a lehetőséget a nehéz időszakban is! Elképzelhető, hogy a most tapasztaltak hoznak majd olyan ötletet, ami a vállalkozásodat a jövőben előre lendíti.

Legfrissebb híreink

  • All Post
  • Allergén
  • Engedélyek
  • Érdekességek
  • Étteremnyitás
  • Hulladékgazdálkodás
  • Koncepció tervezés
  • Konyhatechnológia
  • Környezetvédelem
  • Pénzügyek
  • Speciális jogszabályok, rendeletek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keress minket bátran, hogyha kérdésed van üzletnyitással vagy HACCP-vel kapcsolatban!

Étteremnyitás, gasztrotanácsadás

Kövess minket a legfrissebb hírekért!