Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Pl. Hamburgerek, pizzák, sütemények, alkoholos italok
Mire kéri az árajánlatot?
Adatvédelem
Edit Template

Gasztrovállalkozások csapdái II. rész

Folytatjuk korábbi cikkünket, íme újabb öt szempont, amire érdemes figyelni az étteremnyitás során!

6. A vendég az első

Bármilyen elképzelésekkel is vágsz bele éttermed megvalósításába, egy dolgot ne felejts el: a vendégek ízléséhez, szokásaihoz, igényeihez is igazodnod kell, hiszen a vendéglátásban az első a vendég, második az önmegvalósítás.  Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, amiről egy korábbi cikkünkben is olvashatsz, hogy mielőtt beleveted magad az építkezésbe vagy az átalakításba, vizsgáld meg a területen élők igényeit, szokásait és életvitelét. Figyeld meg, elemezd a versenytársaidat az adott területen és járd körbe, mire vannak kiéhezve leendő vendégeid!

7. Az álmodozás helye

Megálmodtad a profilt, és már az ideális helyszínt keresed? Találtál is egyet, ami szinte kiált egy jó étteremért? Remek. Egy picit tedd vissza a fiókba a terveid, és nézz körül! Lehet, hogy a kiválasztott helyszín egy sor új szempontot hoz majd be a tervezett profilodba, ne félj ezeket átvezetni a terveken, és adaptálódni a helyszín adottságaihoz.

8. Hol vagy?

Értjük mi, hogy a főúthoz képest két utcával beljebb jóval kedvezőbb áron tudnál üzlethelyiséget bérelni. De belegondoltál-e abba, hogy amit a bérleti díjon megspórolsz, azt el kell költened hirdetésekre és megállító táblákra, hogy észrevegyenek? Egy jól észrevehető és kényelmesen elérhető étterem a vendégek egy részének olykor fontosabb szempont, mint olykor maga az ételválaszték. Az sem árt, ha az autóval érkezők parkolni is tudnak.

9. Célközönség: Mindenki?

Ahogy a divat is különböző embereknek szól, úgy az éttermek ajtaján is más-más szempontok vonzzák be a vendégeket. Ne akarj mindenkinek megfelelni! Ezzel csak kaotikus menüsort és zavaros ügyfélkört fogsz elérni. Fókuszálj a piac egy jól körülhatárolt szegmensére, minden figyelmedet összpontosítsd arra, amiben jó vagy, és meglásd, sokkal nagyobb sikereket érhetsz így el!

10. A kevesebb, néha több

Ki ne álmodna egy hatalmas megnyitóról, több száz fős vendégsereggel? De biztos magadra akarod szabadítani a fél várost és a teljes gasztromédiát már az első napon? Le tudsz mindenkit ültetni? Tudsz egyszerre ennyi vendéggel foglalkozni egy olyan étteremben, ahol a munkatársak épp az összeszokás fázisában vannak, és a folyamatok sem tiszták? Milyen benyomás marad meg az éttermedben először (és talán utoljára) járó vendégnek, ha egy zsúfolt, káoszba fulladó megnyitóra érkezik? És hány barátjának, rosszabb esetben olvasójának meséli ezt el… Kezdj inkább egy soft opening periódussal, és nyugodtan vállald, hogy a bejáratás időszakában vagytok. Hidd el, lesz még alkalmad egy komolyabb megnyitó szervezésére, amire majd büszke lehetsz.

Legfrissebb híreink

  • All Post
  • Allergén
  • Engedélyek
  • Érdekességek
  • Étteremnyitás
  • Hulladékgazdálkodás
  • Koncepció tervezés
  • Konyhatechnológia
  • Környezetvédelem
  • Pénzügyek
  • Speciális jogszabályok, rendeletek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Keress minket bátran, hogyha kérdésed van üzletnyitással vagy HACCP-vel kapcsolatban!

Étteremnyitás, gasztrotanácsadás

Kövess minket a legfrissebb hírekért!